بیو تکنولوژی/ کشاورزی / تحقیقات/تولید کود های مایع جامد ارگانیک موسسه سبزینه ابتکار اورمیه
تحقیقات و مقالات اختصاصی /وتو لیدات ارگانیکی کود های مایع و جامد / غیر شیمیایی/ Research articles veto specific liquidو اروگانیک/سبزینه ابتکار ارومیه

 

<p d

به نام آنکه جهان طبيعت و زيبايها را آفريد

 

زندگي را شاداب تر و شکوفه ها را پربارتر نمائيم

 

خون سبز را زنده نگه داريم تا خون قرمز در رگهايمان هميشه جاري باشد.

 

مقدمه :

 

آشنايي مختصر با کود مايع ، جامد سبزينه ابتکار اروميه

 

( با نام اختصاري سبزينه )

 

کشاورزان عزير و کارشناسان محترم امورات کشاورزي با اهداء سلام و خسته نباشيد از اينکه با انتخاب سبزينه به گروه مبارزه با آفات شيميائي و سالم سازي محيط کمک مي نمائيد تشکر نموده و مسئوليت پذيري شما در قبال نسل هاي آينده قابل تقدير مي باشد .

 

الف ـ توضيح :

کود مايع جامد سبزينه ابتکار اروميه کود طبيعي بوده که نتيجة 6 سال تحقيقات و آزمايشات در مزارع و باغات مؤسسه تحقيقي سبزينة ابتکار اروميه مي باشد .

براي اولين بار در ايران بلکه در جهان با استفاده از بالاترين تکنولوژي در (بيوتکنولوژي) بيولوژي و بيوشيمي از فرآيند مواد آلي و ضايعات کشاورزي با ترکيبات کاني و آنزيمي ساخته شده و در تمام طيف هاي کشاورزي اعم از درختان ميوه ، غلات و نباتات صيفي و گل هاي خانگي و کشت هاي ديم قابل استفاده مي باشد .

 

ب ـ مزايا

1ـ از ضايعات کشاورزي تهيه مي شود بنابراين کمک مؤثري است براي اقتصاد کشور و حفظ محيط زيست .

2ـ به دليل طبيعي بودن عاري از مسموميت ناشي از شيميايي مي باشد .

3ـ داراي عناصر ( ازت ، آهن ، فسفات ، پتاس ، روي ، مس ، بر ، ... ) مي باشد که گياهان در طول چرخه زندگي با آنها نيازمند است .

4ـ با مصرف به موقع و صحيح ترکيبات کود مايع که در تنظيم کننده هاي آنزيم هاي شيره گياهي و کربوهيدراتها و مواد و عناصر مورد نياز مصرف سيب و زردآلو، آلو ، گيلاس ، آلبالو ، هلو ، هويچ ، چغندر و غلات و نباتات ، صيفي جات ، حبـــوبات و ساير گيــــاهان کمک خوبي نـــموده و رشد آنها را مطلوب مي نمائيد .

5‌ ـ قابل اختلاط با سموم با نظر کارشناسان مؤثر مي باشد . و از ترکيبات مسي و هر گونه قارچ کشها پرهيز نمائيد .

6 ـ استفاده کردن از کود مايع سبزينه در کشت هاي ديم که موجب افزايش قابل توجه محصولات خواهد شد در مراحل آزمايش افزايش200  کيلو نخود در هر هکتار در کشت ديم و 9 تن گندم برداشتي از کشت آبي گزارش شده .

7ـ به علت داشتن مواد آلي و کاني و آنزيمهاي گياهي مقاومت گياهان را در مقابل کم آبي بالا برده و خاک هائيکه از عناصر فقير هستند غني ساخته و يا فعاليت ارگانيکي نداشته باشند به فعاليت وادار مي کند .

8ـ از برجسته ترين امتيازات سبزينه بارور نمودن درختان براي سال بعد مي باشد که بايد در فصل برگ ريزان از آن استفاده شده اين عمل در ساختار زيستي درخت از قبيل ذخيره سازي انرژي ، مواد آلي در شيره پرورده درخت و مقاومت در مقابل برودت هاي هوائي و سرماي زودرس کمک خيلي خوبي خواهد نمود .

9ـ در طبيعت و يا بهتر بگوئيم در زمين اطراف گياهان و ريشه هاي آنها انبوهي از عناصر لازمه زيست گياهان موجود مي باشد ولي به علت به هم خوردن اکوسيستم زيستي گياهان در اثر مصرف ناهنجار و بي روية کود شيميائي و توجه نکردن به دستورات کارشناسان محترم امور کشاورزي و روال مصرفي آنها گياهان قادر به استفاده کردن از آنها نمي باشد و زمين به حالت خفه درآمده به انساني مي ماند که فعاليت نداشته و خورده و خوابيده و داراي انبوهي از چربي ، قند ، فشار خون ، تنگي نفس مي باشد . کوآنزيم هاي موجود در کود مايع جامد سبزينه که انحصاراً در دنيا براي اولين بار در اين کود استفاده شده گياهان را وادار به استفاده صحيح از اين عناصر نموده و زمين را به حالت تعادل بر مي گرداند . 2 سال استفاده متوالي از کودهاي مايع و جامد سبزينه احياء کردن خاک و اثرات آن را در مزه و عطر محصولات خود شاهد خواهيد بود .

ج ـ مقدار مصرف کود مايع سبزينه با دْز 4 در هزار مي باشد يعني براي هزار ليتر آب با محلول سبزينه 4 ليتر اضافه مي نمائيد . مقدار مصرف آن را با اين نسبت حجم يک ليتر محلول خود حساب کرده و استفاده فرمائيد . مثلاً براي يک ليتر 4 سي سي (4 ميلي ليتر) سبزينه اضافه شود . « دستورات کلي بوده و بستگي به شرايط هر منطقه دارد .»

 

ح ـ مراحل مصرفي

در سه مرحله به فاصلة 13 ـ 8 روز از همديگر استفاده شود .

شروع مرحله اول بعد از گل ريزان خواهد بود . براي مثال در مورد انگور مرحلة اول وقتي که اندازه برگ ها به اندازة يک سکه ده توماني درآمد و مرحلة دوم وقتيکه گل دهي تمام شد و خوشه شکل گرفت و مرحلة سوم 13 ـ 8 روز بعد انجام گيرد .

 

کودهاي ارگانيک ، کودهاي هستند که موجودات زنده باکتريايي که بصورت ترکيبي در خاک عمل مي نمايند که فعاليت ميکروارگانيک خاک را تنظيم و در تجزيه عناصر غيرفعال و تثبيت شده نقش مهمي را ايفاء مي نمايند که قابل مصرف در خاکهاي سنگين ـ سبک ـ کاربرد دارد .

 

واحد توليدي کودهاي مايع و جامد

به نام تجاري سبزينه ابتکار اروميه

در بسته هاي 250 سي سي ـ 500  سي سي ـ 1  ليتري ـ 5/1 ليتري ـ 2 ليتري ـ 4 ليتري و 20 ليتري و يک ليتري مخصوص با اسپري قابل نصب در بطري براي گلهاي خانگي ـ آپارتماني ـ گلخانه اي محلولي آماده و بدون افزودن هيچ چيز قابل استفاده  مي باشد .

 

کودهاي جامد

شامل ميکروها و ماکروها

کودهاي ترکيبي جامد :  تک عنصره و چند عنصره به صورت مرکب کودهاي اختصاصي مخصوص زمينها اسيدي و قليائي .

و کودهاي محلول مخصوص :  مرکبات ، سيب ،چاي ، برنج ، گندم ، ذرت ، جو و کودهاي عمومي براي کليه محصولات زراعي ، باغي  که کودهاي جامد در کيسه هاي 5 کيلوگرمي 25 کيلوگرمي و 50 کيلوگرمي با آرم مخصوص مؤسسه و مشخصات فني داخل کيسه عرضه مي شود اين محصولات از طريق نمايندگيها مجاز اين مؤسسه قابل عرضه است که در سطح فروشگاهها توزيع مي شود .

 

کودهاي ارگانيک

کودهايي که مـــوجودات زنده باکتـــريايي که بصورت ترکيبي در خــاک عمل مي نمايند که فعاليت ميکرواروکانيک خاک را تنظيم و در تجزيه عناصر غيرفعال نقش داشته و آنها را به مقدار مورد نياز در اختيار ريشه جهت تغذيه درخت يا گياه قرار مي دهد .

 

کود مايع سبزينه ابتکار اروميه

محلول کود مايع محلولي است غيرشيميايي تهيه شده از مواد آلي و کاني به روشهاي بيوتکنولوژي داراي آنزيمها و پروتئينهاي گياهي و کوآنزيم ها و اسيد آمينه .

محلول کود مايع سبزينه ميکروها و ماکروهاي مورد نياز که در طول چرخة زندگي هر محصول و گياه و درخت را مي تواند در بهبود بخشيدن تغذيه گياهي کمک مؤثري داشته باشد .

محلول سبزينه ابتکار اروميه نتيجه 6 سال تحقيق و آزمايش و بررسيهاي همه جانبه در ايستگاه تحقيقاتي با صرف هزينه هاي سنگين و در آزمايش عمومي در سطح 130 هکتار در انواع محصولات و گياهان و درختان در هر شرايطي مورد مطالعه و تحقيق و آزمايش قرار گرفته است محلول کود مايع جامد سبزينه ابتکار اروميه محصولي است که در طول 3 مي تواند مسموميت خاکهاي کشاورزي که بر اثر استفاده بي رويه کودهاي شيميايي به حالت خاک ميري زراعي نزديک شده است و عناصر اصلي و فرعي به حالت تثبيت در آمده و خاک که فعاليت ارگانيکي تعادلش به هم خورده است و در نهايت موجي گرديده که تجزيه عناصر به خوبي صورت نگيرد و جذب ريشه نگردد و کاهش محصول و يا در کيفيت محصول اثر بگذارد . و يا در ميوه کاهش مدت انبارداري به علت هم خوردن تعادل مولکولي و آنزيمي و پروتئين و از دست دادن اسانس هاي خوراکي لذت و عطر ميوه جات به همان علت مصرف بي رويه مواد شيميايي و کودهاي شيميايي و ساير آلاينده ها محصولات ارزش واقعي خود را از دست ميدهند و پرواضح است که توليدات زراعي و باغي به مصرف انسان و دام و طيور خواهد رسيد که در طول سالها نه بسيار دور در زندگي ما انسانها يک سري اختلالات فيزيکي و حتي ژنتيکي و بهم خوردن تعادل ارگانيکي در متابوليسم بدني پديدار خواهد شد که در حال حاضر کم و بيش در گوشه و کنار شاهد آن هستيم براي حفظ تعادل چرخه اکوسيستم و بافت زنجيره حيات امروز و حتي در آينده بشر نياز برتري به مواد طبيعي و آلي هست و خواهد بود . ما هم در اين امر گامي نهاده به اميد اينکه کليه توان و دانش و مالي را در تحقق اهداف ما باشد که بتوانيم به جامعه بشريت خدمتي نموده باشيم .

محلولهاي سبزينه ابتکار اروميه که کودهاي مايع و جامد بوده به روشهاي بيوتکنولوژي تهيه و از کليه مواد موجود طبيعت و کشاورزي که در چرخه خود به عمل آورده و حتي ضايعات کشاورزي و باغي در امر توليد دخالت دارند . به همين خاطر در کليه موارد زراعي و باغي کاربرد دارد :

ـ تأمين احتياجات تغذيه اي مورد نياز

ـ بهبود و درمان کمبودهاي عناصري و بيماريهاي فيزيولوژيکي در درختان ميوه.

مرحله اول

 

مرحله دوم

 

مرحله سوم

ـ مقاوم نمودن در مقابل سرما ، و گرما در بيماريها .

ـ کنترل بيماريهاي قارچي ـ باکتريايي با فرمول 2 + 12          1 + 12          12 .

ـ حفظ بافت خاکهاي کشاورزي و تنظيم تعادل ميکروارگانيکي خاک .

ـ افزايش عمر محصول در انبار .

ـ خوش خوراک بودن و با اسانس طبيعي و بدون آثار جانبي شيميايي .

ـ کاهش هزينه .

ـ حفظ محيط زيست و اکوسيستم خاک ـ آب ـ گياه ـ هوا .

 

 

 

اصلاح خاک :

براي اينکه در اصلاح خاکهاي کشاورزي موفق باشيم بايد چند فاکتور مهمي را بايد مدنظر قرار داد .

1ـ شناخت فيزيکي تز خاک ، خصوصيت فيزيکوشيميايي خاک .

2ـ تجزيه و آناليز عناصر چند گانه خاک ( براي تحليل و برنامه ريزي تغذيه ريشه الزامي است . )

3ـ هر محصول که برداشت مي نمائيم بقاياي آن را ضايعات به حساب نياوريم . برنامه تخمير و پلاساندن تهيه و آن را به خاک برگردانيم .

4ـ اصلاح آب آبياري با حوضچه ها در مسير آب ( با توجه به آناليز آب )

افزودني ها غذايي کودي (عناصر) کاملاً دقيق و طبق دستوالعمل کارشناس مربوطه باشد .

5ـ عمليات شخم به تناسب هر کشت صورت گيرد .

6ـ زهکشي هاي مطلوب در زمينهاي شور ، قليا مي تواند به اصلاح خاک کمک نمائيد .

7 ـ تناوب کشت اهميت خاصي دارد . و اين بخش مهمترين بحث تحقيقي بايد باشد که به صورت يک برنامه و در سياستگذاري منظور گردد .

در اصلاح خاکها تا اينجا نتيجه گيري مي کنيم که در انتخاب روشهاي اصلاحي بايد دقت و پشتکار را مدنظر قرار داد .

<span dir="rtl" style="line-height: 200%; font-family: "Times New Roman","serif"; background: yellow; color: black; font-size: 14pt; mso-fareast-font-family: 'Times New Roman'; mso-ascii-font-family: Cambria; mso-ascii-theme-font: minor-latin; mso-hansi-font-family: Cambria; mso-hansi-theme-font: minor-latin; mso-bidi-font-family: '

ادامه مطلب مورد نظر رمز دارد.
لطفا رمز عبور مربوط به مطلب را وارد کرده ، دکمه تایید را کلیک کنید.
2ایمیل برای تماس



تاریخ: شنبه 15 / 2 / 1398برچسب:,
ارسال توسط Research articles veto specific liquid/علیرضا فرجزاده/esearch articles veto spe

و...مجازات ازاد اندیشی مرگ و شکنجه

مایع و جامد موسسه سبزینه ابتکار اورمیه/ تولید کننده کود های ارگانیک شیمیایی/ آلی/ کانی/ بیو لوژیکی ارا یه دانش فنی/ انتقال دانشهای مربوطه اجرای پژروه های تحقیقاتی/17سال حضور در مجامع علمی تحقیقاتی وحضور در بازارهای جهانی محقق /بیو تکنو لوژی/علی رضا فرج زاده پی /اچ / دی بورد عالی تخصصی آنزیم ----------------- موسسه سبزینه ابتکار ارومیه افتخار دارد 17 سال با پشتوانه تحقیقاتی و علمی در اقلیم های مختلف جهان و حضور در بازاز های جهانی در نظر دارد که انتقال دانش فنی را به کشاورزان داده تا انها خود کارخانه دار و تولید کننده نیازهای کود در بخش تغذیه کشاورزی خود باشند ... ایمیل های من و سایت های من در خدمت شماهاست .... خادم شما مححق بیوتکنولوژی علیرضا فرجزاده //////////////

كد عكس تصادفی

////// ===== sabzine_ebtekar@yahoo.com ------.....>>>>




تاریخ: سه شنبه 1 / 12 / 1398برچسب:براشت و تفسیر از شما,,,؟؟؟ و بپرسید چرا,,,/ 4,
ارسال توسط Research articles veto specific liquid/علیرضا فرجزاده/esearch articles veto spe
آخرین مطالب

صفحه قبل 1 صفحه بعد

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

ورود اعضا:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید






=========== مایع و جامد موسسه سبزینه ابتکار اورمیه/ تولید کننده کود های ارگانیک شیمیایی/ آلی/ کانی/ بیو لوژیکی ارا یه دانش فنی/ انتقال دانشهای مربوطه اجرای پژروه های تحقیقاتی/17سال حضور در مجامع علمی تحقیقاتی وحضور در بازارهای جهانی محقق /بیو تکنو لوژی/علی رضا فرج زاده پی /اچ / دی بورد عالی تخصصی آنزیم